Serotonin İçeren Besinler ve Bitkiler Nelerdir?

Cevapla
ikram
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesajlar: 7
Kayıt: 28 Eyl 2018, 14:48

Serotonin İçeren Besinler ve Bitkiler Nelerdir?

Mesaj gönderen ikram » 15 Kas 2019, 11:54

Serotonin Ne Demek?

Serotonin, vücutta bir duygu durum hali dengeleyicisi olarak hareket ettiğine inanılan kimyasal bir habercidir (transmitter). Sağlıklı bir uyku düzeni oluşturmanıza yardımcı olmanın yanı sıra ruh halinizi artırmaya da yardımcı olduğu söyleniyor. Çalışmalar, serotonin seviyelerinin bireylerin ruh halleri ve davranışları üzerinde bir etkisi olabileceğini ve genellikle bu kimyasalın iyi hissetmek ve daha uzun yaşamakla ilişkili olduğunu göstermektedir. Serotonin içeren besinler yaşam kalitenizi artırmanızı sağlayabilir.

Aminoasit triptofanı, serotonin gibi sinir ileticileri için hayati bir elementtir ve serotonin üretiminde önemli bir oyuncudur. Bu tip kimyasal taşıyıcılar, vücudumuzdaki sinirleri bir hücreden diğerine taşırlar. Basit bir ifadeyle açıklayacak olursak, bu taşıyıcılar vücudumuzda yeterli miktarda olmadığı zaman beynimiz fonksiyonlarını doğru şekilde yerine getiremez.

Triptofan aynı zamanda insan vücudu tarafından sentezlenemeyen bir amino asittir. Bu yüzden bunun, serotonin içeren besinler yoluyla dışardan vücuda alınması gerekir. Dışarıdan aldığınız takviyeler, amino asit triptofan ile birlikte serotonin seviyenizi artırabilir.

Bununla birlikte, daha doğal bir yaklaşım olarak serotonin seviyenizi yükseltmek için triptofan içeren yiyecekleri tüketmeyi deneyebilirsiniz. Triptofan seviyesi istenen düzeyde olmayan kişilerde depresyon ve anksiyete gibi duygu durum bozukluklarının daha çok görüldüğü bilinmektedir.

Serotonin İçeren Besinler
1. Yumurta
Son zamanlarda yapılan araştırmalara göre, yumurtalarda bol miktarda bulunan protein kan plazmanızdaki triptofan seviyenizi önemli ölçüde artırabilir. Eğer yumurta pişirme konusunda profesyonel bir öneri isterseniz size şunu tavsiye edebilirim: Kesinlikle yumurtanın sarısını yememezlik etmeyin!
Yumurtanın sarısı, triptofan, dopamin serotonin üretimi için gerekli olan tirozin amino asiti, hafıza ve öğrenme becerilerinin gelişmesine yardımcı olan kolin (choline) minerali, güzellik vitamini olarak bilinen B vitaminini içeren biotin ve omega-3 yağ asitlerini bünyesinde barındırır. Ayrıca yumurta sarısı, antioksidan özelliklere sahip olan ve sağlığınıza önemli katkı sağlayan diğer besin maddeleri bakımından da oldukça zengindir.

2. Peynir
Peynir içeriğinde çok miktarda triptofan barındıran bir başka besin kaynağıdır. Size peynir ile yapabileceğiniz lezzetli bir yemek önerebilirim. Bu yemek, iyi birer triptofan kaynağı olan çedar peynirini, yumurta ve sütle birleştiren fırında peynirli makarnadır (mac and cheese) .

3. Ananas
Bazı araştırmalara göre, ananas kemoterapinin yan etkilerini azaltabilen ve aynı zamanda mukusunuzu incelterek kronik öksürükleri baskılayan bir protein olan bromelain enzimi karışımının başlıca kaynağıdır. Ananas ile evde yapabileceğiniz yemekler arasında Piña Colada tavuk tarifini sayabiliriz. Yapacak olduğunuz bu yemekte ananas ve hindistancevizini tavuk ile birleştirebilirsiniz.

4. Soya Peyniri
Soya ürünleri, triptofan bakımından zengin besin kaynaklarıdır. Soya peynirini (tofu) hemen hemen bütün tariflerde vejetaryenler ve veganlar için mükemmel bir triptofan kaynağı haline getirebilirsiniz. Bazı soya peyniri türleri içeriğinde çok fazla miktarda kalsiyum barındırdığı için vücudunuzun ihtiyacı olan kalsiyumu bu peyniri tüketerek tek seferde tedarik edebilirsiniz.

5. Somon Balığı
Somon balığının eti de tahmin edebileceğiniz gibi triptofan bakımından oldukça zengin. Füme somon ve krem peynirli frittata yapmak için somon etini yumurta ve süt ile birleştirin!
Ayrıca somon balığı eti, kolesterolü dengelemeye yardımcı olmak, kan basıncını düşürmek gibi daha başka besleyici yararları olan zengin bir omega-3 yağ asidi kaynağıdır.

Detaylı bilgi için https://getappvice.com/tr/serotonin-ice ... -nelerdir/


www.saglikbu.net - Sağlık bu, ihmale gelmez...
Sağlık, bilgi ve deyneyim paylaşım platformu.
Cevapla

“Sağlıklı Yaşam Tavsiyeleri” sayfasına dön